Alergarea este un mod excelent de a rămâne în formă, de a te simți mai bine și a cunoaște oameni noi. Să începi să alergi este foarte ușor: tot de ce ai nevoie este o pereche de adidași și perseverență. Iute Credit îți prezintă o serie de sfaturi inspirate din renumitul The New York Times, care te vor motiva să te-apuci de alergat. Ești gata?

În primul rând, alege un maraton care se desfășoară în orașul tău și stabilește distanța pe care vrei să o alergi. Pe 17 aprilie, la Chișinău se va desfășura cea de-a doua ediție a Maratonului Internațional Chișinău unde alergătorii amatori, dar și cei experimentați vor alerga 3, 10, 21, sau 42 de km. Înscrie-te la această cursă și alege distanța ce ți se potrivește. Dacă nu ai alergat niciodată, vino la Fun Run (3km) și redescoperă mișcarea alături de alți novici.

Pentru a alerga, ai nevoie de o pereche de adiași. Nu investi o avere și nu te lăsa influențat de mărci. Specialiștii afirmă că singurul criteriu important este confortul. Alege încălțămintea în care îți este comod să te miști și nu subestima rolul șosetelor. Pentru o alergare plăcută, ciorapii trebuie să fie subțiri și să permită piciorului să respire.

Stabilește frecvența antrenamentelor, cum ar fi cea de trei ori pe săptămână. Aleargă câte jumătate de oră în zilele de lucru și câte o oră în weekend. Încearcă să vorbești în timp ce alergi: dacă ești în stare să o faci, înseamnă că viteza pe care ai ales-o este potrivită. Alternează alergarea și mersul la pas pentru a adapta organismul la o mișcare alertă.

Fuga este o activitate ce consumă foarte multă energie, de aceea alimentația corectă este esențială pentru alergători. Experții recomandă sportivilor să mănânce un aperitiv cu o oră înainte de antrenament și o gustare în primul sfert de oră după acesta. Deoarece exercițiile fizice deshidratează organismul, ai grijă să consumi suficientă apă. „Bea, dacă îți este sete” este regula care trebuie respectată.

Durerile musculare, crampele, degetele lovite sunt accidente ce i se pot întâmpla oricărui alergător. Nu lăsa aceste dureri să te demoralizeze! Pentru a le evita, încălzește-ți organismul înainte de antrenament cu câteva exerciții de gimnastică și de întindere.

Indiferent ce i-a făcut să se apuce de acest sport, majoritatea alergătorilor sunt convinși că nimic nu se compară cu senzațiile de după o cursă.  După câteva ore de alergare, te simți revigorat, pregătit pentru orice viața îți va scoate în cale.

Iute Credit te îndeamnă să te alături Maratonului Internațional Chișinău ce se va desfășura pe 17 aprilie pe străzile capitalei. Iute Credit susține financiar cursa pentru amatori FUN RUN și este partenerul Maratonului Internațioanl Chișinău 2016.